torsdag den 15. september 2011

Postkort fra Köln

Altså; da jeg i mine spæde teenageårs ferier blev slæbt rundt for at se på kirker og kalkmalerier, og vistnok i ca. samme ombæring præsterede at nægte at bruge tid på Bayeux-tapetet, regnede jeg ikke med, at jeg ligefrem kunne sætte pris på den her slags kultur!

Men i den her uge er jeg i Köln på messe, og det er jo rent faktisk en ret så skøn by! Masser af maleriske udsigter og grønne områder. Og så bor vi lige ved siden af Kölner Dom. Helt vildt flot. I dag nåede vi lige at kigge indenfor før aftensmaden. Som for øvrigt bestod af wienerschnitzel med kantareller og pommes. Slet ikke dårligt!

Og ja, så har jeg lært endelig lært hvor den originale eau de cologne kommer fra... (hint: Cologne = Köln)



2 kommentarer:

  1. Du får solgt Køln helt vildt godt med de flotte billeder, Camilla. Billed nr.4 ville fungere super i stor forstørrelse på mine vægge :-)

    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
  2. Neeeeiiijj, hvor er der bare super flot! Köln - det klinger bare ikke så eksotisk, men det ser sgu godt ud:)

    Dejligt at se lidt dernedefra. Glæder mig til vi ses igen.
    Knus P

    SvarSlet